Zápis ze zasedání FV ze dne 9.3.2016

Zveřejněno: 17. 12. 2016, zapsal: Lukáš Fišer, přečteno: 2019x

Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Alena Rejzková, paní Hana Smejkalová, pan Bedřich Podhorský, paní Eva Palečková

 

Program:

1) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1-12/ 2015

2) Rozpočet  Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) na rok 2016

3) Hospodaření firmy REVOS na pronajatém vodovodním a kanalizačním zařízení obce Holoubkov v roce 2015

4) Návrh ceny vodného a stočného na rok 2016

5) Inventarizační zpráva z provedené inventury 2015

6) Poskytnutí dotace z rozpočtu obce v roce 2016

7) Usnesení a závěr

 

1) FV bylo předloženo plnění rozpočtu Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1-12/2015 včetně podrobného výkazu zisků a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.

Celkové výnosy příspěvkové organizace za 1-12/2015 činily 10.136.185,- Kč, tj. 99,57 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední úpravě rozpočtu.

Celkové náklady příspěvkové organizace za 1-12/2015 činily 10.114.036,- Kč, tj. 99,59 % z rozpočtovaných ročních nákladů po poslední úpravě rozpočtu.

Rozdíl mezi výnosy a náklady (výsledek hospodaření) činil   22.149,- Kč.

Skutečnost v jednotlivých položkách se jen minimálně odchylovala od poslední změny rozpočtu PO.

Na financování PO se nejvíce podílel KÚ s částkou 6,152 MCZK (60,7% celkových výnosů) a obec Holoubkov 1,768 MCZK (17,4% celkových výnosů). Jednorázové dotace na různé dotační programy jako etická výchova nebo logopedická prevence či EUŠ 2 (angličtina) činil 0,975 MCZK. Krácení dotace ICT (tablety) -16,2 TCZK nebylo způsobeno PO, ale došlo k tomu již na úrovni generálního partnera. PO byla jen jedním z dalších partnerů (škol v akci sdružených). O stejnou částku se snížily i výdaje na tuto akci.

Největší náklady na provoz PO jsou v oblasti mezd a další výdaje s nimi spojené 6,7 MCZK (66,3% z celkových nákladů) a energii, materiálové náklady a DDM ve výši 1,3 MCZK (12,9% celkových nákladů). Mzdové výdaje byly před koncem roku mimořádně posíleny ze strany KÚ o 227 TCZK. Výdaje na potraviny ve ŠJ ve výši 0,6 MZCK jsou kryty vybraným stravným také ve výši 0,7 MCZK. Z fondu reprodukce majetku bylo vydáno 46 tis. CZK na myčku nádobí ve ŠJ.

Jednotlivé výnosy a náklady příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru.

FV doporučuje VH ve výši 22.149,- CZK převést do rezervního fondu.


2) FV byl předložen plán rozpočtu Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny na 1-12/2016.

Celkové výnosy příspěvkové organizace na rok 2016 jsou plánovány ve výši 8.710.214,-  Kč.

Celkové náklady příspěvkové organizace na rok 2016 jsou plánovány ve výši 8.710.214,- Kč.

Rozpočet PO je sestaven jako vyrovnaný.

Plán jednotlivých položek na rok 2016 byl sestaven tak, že se vycházelo:

- ze skutečnosti 2015, jednorázové zvýšení mzdových prostředků v roce 2016 nebylo zatím potvrzeno i pro rok 2016,

- z ukončení všech rozpracovaných dotačních akcí v roce 2015, další jsou ve fázi příprav a nelze je zatím do rozpočtu zahrnout,

- z požadavků na nutné opravy a vylepšení v ZŠ, MŠ a ŠJ.

FV k návrhu rozpočtu na rok 2016 nemá připomínky.


3) Hospodaření firmy REVOS na pronajatém vodovodním a kanalizačním zařízení obce Holoubkov v roce 2015.

FV byly předloženy podklady o hospodaření firmy REVOS na vodohospodářském majetku obce a výběru vodného a stočného za rok 2015.

Skutečné ÚVN na vodné činily 1.579 tis. Kč a skutečná jednotková cena vodného 29,42 Kč/m3, což je o 1,97 Kč nižší proti obcí schválenému plánu, bez DPH.

Skutečné ÚVN na stočné činily 1.838 tis. Kč a skutečná jednotková cena stočného 25,57 Kč/m3, což je o 2,47 Kč vyšší proti obcí schválenému plánu, bez DPH.

Největšími výdaji na vodné i stočné je el. energie – celkem 499 tis. Kč.

Nárůst přímých mez jak ve vodném tak ve stočném byl způsoben pouze metodickým přesunutím mezd ze správní režie, která se o tuto částku snížila. 

Výdaje na stočném byly překročeny v ostatních přímých nákladech o 325 tis. Kč, a to především z důvodu oprav 314 tis. Kč. Tyto mimořádné výdaje je navrhováno REVOSU uhradit, ale pouze ve výši 106 tis. Kč, což je rozdíl mezi ÚVN (221 tis. Kč) a vykázaným ziskem z vodného (115 tis. Kč).

S tímto návrhem FV souhlasí.

 

4) Návrh ceny vodného a stočného na rok 2016.

FV byl předložen návrh kalkulace vodného a stočného na rok 2016.

Plánované ÚVN na vodné činí 1 892 tis. Kč a navrhovaná jednotková cena vodného včetně zisku a DPH je pak navrhována ve výši 42,21 Kč/m3, což je o 4,31 Kč vyšší proti ceně vodného v roce 2015.

Skutečné ÚVN na stočné činí 1 913 tis. Kč a navrhovaná jednotková cena stočného včetně zisku a DPH je pak navrhována ve výši 31,99 Kč/m3, což je o 4,19 Kč vyšší proti ceně stočného v roce 2015.

Celková cena vodného a stočného za 1 m3 je navrhována ve výši 74,2 Kč, což je o 8,50 Kč, tj. o 12,9% vyšší cena než v roce 2015.

Položky kalkulace ceny vodného a stočného jsou kalkulovány na úrovni roku 2015 s tím, že se opět počítá s vícenáklady na průzkum umístnění a stavu vodovodní a kanalizační sítě. 

Výše uvedený výrazný rozdíl mezi cenou vodného a stočného v roce 2016 a 2015 je způsoben zvýšením nájemného o celkem 700 tis. Kč, a to ze 100 tis. Kč na 800 tis. Kč.

Toto navýšení nájemného částečně zohledňuje jak minulé mimořádné výdaje na opravy, tak hlavně budoucí výdaje na rekonstrukci a úpravy vodovodního a kanalizačního majetku obce.

FV tento krok vedení obce vítá, neboť úhrady takovýchto nákladů pouze ze společného rozpočtu obce není v budoucnu udržitelný a je nutné je přenést alespoň částečně na spotřebitele.

Vybrané nájemné bude odděleně evidováno a přísně účelově použito zpět do majetku vodovodní a kanalizační infrastruktury včetně úpravny vody a ČOV.

 

5) Inventarizační zpráva z provedené inventury majetku, závazků a jiných aktiv a jiných pasiv za rok 2015.

FV byla předložena zpráva ÚIK. FV nemá ke zprávě žádné připomínky a bere její závěry na vědomí.

 

6) Poskytnutí dotace z rozpočtu obce v roce 2016.

FV byla předložena nová koncepce přidělování dotací obce spolkům a zájmovým sdružením, které o ní obec požádají. Nový systém přidělování vychází z nového zákona č. 250/2000 Sb. V roce 2016 má obec rozpočtován výdaj v této oblasti cca 300 tis. Kč.

FV byl poučen i o tom, že dodržování pravidel přidělování a čerpání jednotlivých dotací bude kontrolováno, a to i FV.

 

7) Usnesení:

1) FV souhlasí s hospodařením PO za 1-12/2015 a doporučuje jej ZO ke schválení s tím, že VH ve výši 22 149,- CZK bude převeden do rezervního fondu PO.

2) Návrh rozpočtu PO ZŠ, MŠ a ŠD - bez připomínek.

3) Hospodaření společnosti Revos na vodohospodářském majetku obce a výběr stočného a vodného bere FV na vědomí a doporučuje obci, aby společnosti Revos uhradila mimořádné vícenáklady ve výši 106 tis. Kč.

4) K návrhu kalkulace a ceny vodného a stočného na rok 2016 (zvýšení celkové ceny o 8,50 Kč/m3) z důvodu zvýšení nájemného nemá FV připomínky a doporučuje ho ke schválení.

5) FV bere inventarizační zprávu z provedené inventury majetku, závazků a jiných aktiv a jiných pasiv za rok 2015 na vědomí bez připomínek.

6) FV bere změny v přidělování dotací a finančních podpor zájmovým sdružením a spolkům v Holoubkově na vědomí.

 

Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 9.3.2016.