Zápis ze zasedání FV ze dne 14.9.2015

Zveřejněno: 13. 12. 2015, zapsal: Lukáš Fišer, přečteno: 1841x

Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Alena Rejzková, paní Hana Smejkalová

 

Program:

1) Kontrola pokladny

2) Hospodaření obce Holoubkov za 1-6/2015

3) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1-6/ 2015

4) Kontrola hospodaření Inzuly Rokycany a TEBYT-BTZ s bytovým a nebytovým fondem obce Holoubkov za rok 2014

5) Usnesení a závěr

 

1) Dne 14.9.2015 byla provedena k témuž dni kontrola pokladny Obce Holoubkov.

V účetnictví obce Holoubkov se syntetický účet pokladny č 261 skládá ze dvou analytických účtů, a to:

261100 – účet pokladny obecního úřadu

261200 – účet pokladny „Inzuly“ (správce bytového fondu obce, který hospodaří s penězi obce)

Předmětem kontroly byla pokladna obecního úřadu, tudíž účet 261100.

Fyzický stav pokladny k 14.9.2015 byl 34 590,00 Kč, což odpovídá schválenému limitu maximální výše hotovosti v pokladně.

Účetní stav poklady k 14.9.2015 byl také 34 590,00 Kč.

Rozdíl fyzického a účetního stavu byl roven nule.

Pro stanovení účetního stavu pokladny bylo vycházeno z následujících podkladů :

- účetní závěrka obce k 8/2015, kde konečný zůstatek pokladny syntetického účtu 261 byl Kč 32 430,- a konečný zůstatek pokladny obecního úřadu analytického účtu 261000 byl Kč 31 780,-.

- sumář pokladních a účetních dokladů za 1. - 14. 9.2015 včetně, kde počáteční zůstatek pokladny byl Kč 31 780,- a konečný k okamžiku kontroly Kč  34 590,-.

 

2) FV byl předložen rozbor hospodaření obce Holoubkov za období 1-6/2015

Celkové příjmy obce činily Kč 9 912 720,-, tj. 38,8 % z celkových rozpočtovaných příjmů po I. změně

Plnění daňových příjmů z celkových rozpočtovaných daňových příjmů činilo 45,3%, což je zatím stále nižší výsledek než se očekávalo. Nižší příjmy z daní v 1. pol. roku 2015 než tomu bylo v 1.pol. roku 2014 se netýkají pouze obce Holoubkov, ale  všech municipalit v ČR a ministerstvo financí ČR slibuje v dalším období zlepšení. Jednotlivé položky na straně příjmů se zatím naplňují dle očekávání.

Celkové výdaje obce činily Kč 11 042 200,-, tj. 31%, z celkových rozpočtovaných výdajů po I. změně. Procentuální plnění celkových rozpočtovaných příjmu je zkresleno dosud nerealizovanými investicemi (rozpočtováno 19 mil. Kč)  a jednorázovými běžnými výdaji (např. jednorázovou výplatou celoročního příspěvku obce na provoz PO (ZŠ, MŠ, ŠJ) ve výši 1,5 mil. Kč) , které se již nebudou opakovat.

Jako každý rok položka na straně výdajů, která měla za 1. pol. 2015 (65,5 %) i za 1. Q 2015 výraznější plnění (57%) byla položka 6171 Činnost místní správy: mimořádně ovlivněna zůstatkem hotovosti v pokladně a zaúčtováním DPH. Tato položka se v průběhu roku výrazně mění a ke konci roku nebývá překročena. FV nehodnotí vývoj této položky za riziko pro obec.

Ostatní položky výdajů se naplňují bez zjevných odchylek od rozpočtu.

Za 1. pol./2015 obec hospodařila s celkovým schodkem Kč – 1 129 480,-. Pro rok 2015 je po I. změně plánován celkový schodek Kč  - 10 099 980,-.

Schodek za 1. pol. 2015 je pokryt přebytky hospodaření obce v minulých letech.

 

3) FV bylo předloženo plnění rozpočtu  Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1-6/2015 včetně podrobného výkazu a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.

Celkové příjmy příspěvkové organizace za 1-6/2015 činily  4 764 398,- Kč, tj. 51 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední schválené úpravě rozpočtu.

Celkové výdaje příspěvkové organizace za 1-6/2015 činily 4 796 564,- Kč, tj. 51,35 % z rozpočtovaných ročních výdajů po poslední schválené úpravě rozpočtu.

Rozdíl mezi příjmy a výdaji (schodek) činil  - 32 166,- Kč.

Tento schodek byl způsoben jednorázovými výdaji v oblasti nákupu dlouhodobého drobného majetku. Schodek byl zatím pokryt rezervním fondem.

Zvýšené výdaje na potraviny jsou kompenzovány zvýšenými příjmy ze stravování. Dotace na výukové projekty jsou čerpány dle plánu.

Jednotlivé příjmy a výdaje příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru a mají pouze časový .

 

4) FV bylo předloženo hospodaření INZULY a TEBYT-BTZ s bytovým a nebytovým fondem obce Holoubkov

V rámci kontroly hospodaření těchto firem s majetkem obce se FV zaměřil na následující:

a) Kontrola mandátní odměny společnosti INZULA za rok 2014

Na základě mandátní smlouvy ze dne 21.1.2014 a následných dodatků k této smlouvě (poslední je z 21.1.2014) je od 1.1.2014 účtována odměna ve výši 79,46 Kč bez DPH za 1 spravovanou bytovou jednotku a měsíc a za účetní práce částku 30,- Kč/byt a měsíc. Nárůst odměny pro rok 2014 o 1,09 Kč odpovídá inflaci v ČR v roce 2013 ve výši 1,4% zveřejněné ČSÚ a je v souladu s podmínkami mandátní smlouvy.

Celková výše roční odměny činila dle „Komentáře k hospodaření firmy INZULA Rokycany na správě bytového fondu v majetku obce Holoubkov za období 1-12/2014“  129.534- Kč.

Zbyněk Tůma opatřil od účetní obce doklady faktury a dalších údaje ke kontrole výše fakturované odměny společnosti INZULA za rok 2014. Pro rok 2014 byla stanovena fixní část měsíční odměny ve výši 79,46 Kč bez DPH (vyúčtování je vč. DPH) za jednu spravovanou jednotku a 30,- Kč bez DPH (vyúčtování bez DPH) za účetní práce za 1 spravovanou jednotku. Variabilní část jako čtvrtletí odměna ve výši 11,78 % z rozdílu výše celkového dluhu na nájemném a dalších 11,78 % z poplatků z prodlení skutečně vybraných za daný kalendářní měsíc. Ve správě bylo v průběhu roku 89 bytových jednotek (1-2/2014), 88bj. (3-4/2014), 87 bj. (5-12/2014). Kontrolou bylo zjištěno, že výše roční odměny činí 130.841,- Kč, přičemž společnost INZULA si účtovala odměnu v celkové výši 129.534,- Kč. Rozdíl ve výši 1 307,- Kč byl způsoben chybou při vystavení faktury za odměnu ze snížení dlužného nájemného ve 4. Q/2014.

Komise pro spolupráci s INZULou ve výpočtu a fakturaci mandátní odměny společnosti INZULA za rok 2014 neshledala žádnou závadu v neprospěch obce Holoubkov.

 

b) Kontrola hospodaření správy bytového fondu za rok 2014

Za rok 2014 činily celkové tržby 1.502.249,43 Kč (z toho tržby z nájmu byly ve výši 1.495.411,- Kč) a celkové náklady 1.391.324,41 Kč (z toho náklady na opravy a udržování byly ve výši 141.889 Kč). Do rozpočtu obce byla odvedena částka ve výši 893 265 ,-Kč (krytí nákladů na sloučení bytů v č.p. 96 a změnu NP na byt v čp. 291). V roce 2014 činily „Příspěvky obce do fondu oprav SVJ“  730 830,- Kč. Jelikož ne všechny byty na starém sídlišti byly prodány, je obec Holoubkov řádným členem některých nově vzniklých SVJ a musí plnit stejné povinnosti jako každý jiný člen těchto SVJ. Výběr nájemného v těchto bytech činil v roce 2014 Kč 649 972,-. Rozdíl mezi výdaji obce do fondu SVJ a vybraným nájemným od nájmíků bydlících v těchto bytech činil Kč 80 858,-, tzn. že příspěvky SVJ byly za rok 2014 o 12,4 % vyšší než vybrané nájemné. Tento rozdíl byl způsoben časovým posunem zvýšeného nájemného od 3-4/2014, zatímco příspěvky do FO SVJ obec hradila už od 1/2014. Dalším vlivem byly volné byty, za které obec příspěvek hradila, přestože z těchto bytů žádná nájem neinkasovala. Po navýšení nájemného od 3-4/2014 již nájemné je vyšší než příspěvky obce do FO SVJ.

Stav běžného účtu k 31.12.2014 činil 332.273,19 Kč.

 FV prověřil veškeré výdajové položky bytové správy za rok 2014 a neshledal žádné podezřelé transakce, či výdaje nad běžný rozsah oprav a služeb.

FV prověřil veškeré opravy bytového fondu v roce 2014, které si objednali jednotliví nájemníci a jejichž seznam INZULA pravidelně předkládá. Objednané opravy jsou drobného charakteru a z velké části jsou opodstatněné.

 

c) Kontrola výdajů na bytový fond z rozpočtu obce za rok 2014

V roce 2014 byly v rozpočtu obce vykázány v souvislosti s bytovým fondem následující položky:

v příjmech Převod z HČ-INZULA ve výši 893 265 ,- Kč a ve výdajích 1 044 780,-Kč (z těchto nákladů bylo 893 265 Kč použito na úhradu nákladů spojených se sloučením bytů v č.p. 96 a změnu NP na byt v čp. 291) částka 151 515,- Kč souvisí s běžnými výdaji související s vlastnictvím bytového fondu, například obsahuje náklady na prodej bytů, daně z převodu nemovitostí, které jsou v příjmech součástí ceny za prodej bytu.

Zbyněk Tůma opatřil od účetní obce doklady prokazující výdaje na bytový fond rozpočtu obce za rok 2014.

Za rok 2014 bylo na bytový fond vynaloženo z rozpočtu obce celkem 1 044 779,- Kč z toho částka 893 265,- Kč byla kryta přebytky z hospodaření Inzuly s bytovým fondem obce z minulých let – na straně příjmů položka č. 4131.

V roce 2014 obec prodala byty za celkem 2 380 990,- Kč.

Výdaje byly v souladu se schváleným rozpočtem a rozhodnutím zastupitelstva obce. V investicích to bylo 893 265,-Kč (sloučení bytů v č.p. 96 a změnu NP na byt v čp. 291), zbytek výdajů 151 515,- Kč souvisí s běžnými výdaji související s vlastnictvím bytového fondu, například obsahuje náklady na prodej bytů, daně z převodu nemovitostí, které jsou v příjmech součástí ceny za prodej bytu, ...

 

d)  Kontrola poplatku za správu společnosti TEBYT-BTZ s.r.o. za rok 2014

Na základě mandátní smlouvy ze dne 7.12.2011 byla v roce 2014 účtována odměna ve výši 90,- Kč bez DPH za 1 nájemní jednotku a měsíc.

Celková výše roční odměny činila dle „Rozboru hospodaření firmy TEBYT-BTZ s.r.o. na správě nebytových prostor Zdravotní středisko č.p. 7 a Dům služeb č.p. 282 Holoubkov v majetku obce Holoubkov za I., II., III. a IV. čtvrtletí 2014 18.191,- Kč.

Zbyněk Tůma opatřil od účetní obce doklady faktury a dalších údaje ke kontrole výše této fakturované odměny.

Fakturovaná odměna za správu nebytového fondu společností  TEBYT-BTZ s.r.o.  nebyla ze strany této společnosti překročena.

 

e) Kontrola hospodaření společnosti TEBYT-BTZ s.r.o.  s nebytovými prostorami. Společnost TEBYT-BTZ s.r.o. předložila zprávu o hospodaření s nebytovými prostorami ve  Zdravotním středisku č.p. 7 a Domě služeb č.p. 282 Holoubkov, které jsou v majetku obce Holoubkov, a to za I., II., III. a IV. Čtvrtletí 2014.

 Celkové výnosy za období 1-12/2014 byly 224.783,20 Kč a celkové náklady 40.291,58 Kč (z toho opravy a udržování 11.696- Kč), tzn. zisk činil 184 491,62 Kč (po přičtení úroků a odečtení bankovních poplatků činil zisk 182 689,32 Kč . Stav běžného účtu k 31.12.2014 činil 530 265,15 Kč.

Nezaplacené nájemné k 31.12.2014 činilo 34 654,- Kč. Všem dlužníkům byla zaslána upomínka.

Komise neshledala v hospodaření společnosti TEBYT-BTZ s.r.o.  na svěřeném majetku obce za rok 2014 žádné závady. Doporučuje vedení obce zahájit s nájemníkem z Domu služeb, který neplatí nájemné zahájit řízení o úhradě dlužného nájemného nebo ukončení pronájmu.

 

5) Usnesení:

1) Kontrola pokladny bez závad.

2) FV souhlasí s hospodařením obce za 1-6/2015 a doporučuje jej OZ vzít na vědomí.

3) FV nemá k hospodaření PO (ZŠ, MŠ a ŠJ)  za 1-6/2015 žádné připomínky.

4) Kontrola hospodaření INZULY a TEBYT-BTZ s bytovým a nebytovým fondem obce Holoubkov:

  1. Kontrola mandátní odměny společnosti INZULA za rok 2014: Komise pro spolupráci s INZULou ve výpočtu a fakturaci mandátní odměny společnosti INZULA za rok 2014 neshledala žádnou závadu v neprospěch obce Holoubkov.
  2. Kontrola hospodaření správy bytového fondu za rok 2014:  FV prověřil veškeré výdajové položky bytové správy za rok 2014 a neshledal žádné podezřelé transakce, či výdaje nad běžný rozsah oprav a služeb.FV prověřil veškeré opravy bytového fondu v roce 2014, které si objednali jednotliví nájemníci a jejichž seznam INZULA pravidelně předkládá. Objednané opravy jsou drobného charakteru a z velké části jsou opodstatněné.
  3. Kontrola výdajů na bytový fond z rozpočtu obce za rok 2014: Výdaje byly v souladu se schváleným rozpočtem a rozhodnutím zastupitelstva obce. V investicích to bylo 893 265,-Kč (sloučení bytů v č.p. 96 a změnu NP na byt v čp. 291), zbytek výdajů 151 515,- Kč souvisí s běžnými výdaji související s vlastnictvím bytového fondu, například obsahuje náklady na prodej bytů, daně z převodu nemovitostí, které jsou v příjmech součástí ceny za prodej bytu, ...
  4. Kontrola poplatku za správu společnosti TEBYT-BTZ s.r.o. za rok 2014: Fakturovaná odměna za správu nebytového fondu společností  TEBYT-BTZ s.r.o. nebyla ze strany této společnosti překročena.
  5. Kontrola hospodaření společnosti TEBYT-BTZ s.r.o.  s nebytovými prostorami ve  Zdravotním středisku č.p. 7 a Domě služeb č.p. 282 Holoubkov, které jsou v majetku obce Holoubkov, a to za I., II., III. a IV. Čtvrtletí 2014. :

Nezaplacené nájemné k 31.12.2014 činilo 34 654,- Kč. Všem dlužníkům byla zaslána upomínka.Komise neshledala v hospodaření společnosti TEBYT-BTZ s.r.o.  na svěřeném majetku obce za rok 2014 žádné závady. Doporučuje vedení obce zahájit s nájemníkem z Domu služeb, který neplatí nájemné zahájit řízení o úhradě dlužného nájemného nebo ukončení pronájmu.

 

Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 14.9.2015.