Zápis ze zasedání FV ze dne 1.9.2011

Zveřejněno: 16. 1. 2012, zapsal: Lukáš Fišer, přečteno: 1808x

Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Alena Rejzková, paní Anna Vildová, paní Hana Smejkalová, paní MUDr. Václava Gutová, paní Mgr. Hana Křejdlová, místostarostka obce Holoubkov

 

Program :

1) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1-6/ 2011

2) II. návrh změny rozpočtu obce Holoubkov na rok 2011.

3) Hospodaření obce Holoubkov za 1-6/ 2011.

4) Kontrola vzniku a likvidace odpadu PO a FOP, kteří podnikají na území katastru obce Holoubkov

5) Usnesení a závěr

 

1) FV bylo předloženo plnění rozpočtu Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1-6/2011 včetně podrobného výkazu a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.

Celkové příjmy příspěvkové organizace za 1-6/2011 činily  3 478 825,- Kč, tj. 51,91 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední úpravě rozpočtu.

Celkové výdaje příspěvkové organizace za 1-6/2011 činily 3 305 404,- Kč, tj. 49,37 % z rozpočtovaných ročních výdajů po poslední úpravě rozpočtu.

Rozdíl mezi příjmy a výdaji (přebytek) činil  173 421,- Kč.

Položka výdajů Finanční náklady již byla vyčerpána, neboť obsahuje jednorázové položky jako pojištění. Dále na straně výdajů je vyčerpána položka Ostatní náklady, kde hlavní složkou jsou neplánované výdaje na náhradu za dlouhodobě nepřítomného zaměstnance. Některé položky na straně výdajů jako jsou energie, opravy a DDM nejsou proporcionálně dočerpávány, ale to se po ročním vyúčtování el. energie a plynu ve 3.Q/2011a údržbě budov PO provedené v období prázdnin jistě změní. Ostatní jednotlivé příjmy a výdaje příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a očekáváním a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru.

   

2) FV byl předložen II. návrh změny rozpočtu obce Holoubkov na rok 2011 

Celkové rozpočtované příjmy obce po změně činí Kč 28 535 820,-

Celkové výdaje obce by po změně měly činit Kč 24 404 600,-

Saldo rozpočtu po II. změně bude kladné ve výši Kč 4 131 220,-.

Největšími změnami na straně příjmů jsou pod novými položkami:

- příjem z dotace KÚPK na technické zhodnocení CAS SDH, a to ve výši  Kč 700 000,-

- příjem z dotace MŠMT na podporu vzdělání v ZŠ, a to ve výši Kč 303 917,40,-

- příjem ze sponzorských příspěvků na technické zhodnocení CAS SDH, a to ve výši  Kč 300 000,-

- příjem z dotace KÚPK na víceúčelové hřiště Sokol-I. etapa, a to ve výši Kč 140 000,-

 

Největší změnami na straně výdajů jsou pod novými položkami :

- výdaj na technické zhodnocení CAS SDH, a to ve výši celkem Kč 1 900 000,-

- výdaj na víceúčelové hřiště Sokol-I. etapa, a to ve výši celkem Kč 300 000,-

- výdaj na podporu vzdělání v ZŠ, a to ve výši Kč 403 917,40,- , z toho Kč 100 000,- je půjčka obce

Největší navýšení jsou u položek :

- výdaj na opravy a udržování - školství, a to ve výši Kč 550 000,- (důvodem je oprava střechy v MŠ, která je v havarijním stavu)

- výdaj na komunální služby, a to ve výši Kč 200 000,- (důvodem je posílení pracovní čety o jednoho pracovníka)

- výdaj na DPS – akce vybudování výtahu a půdní vestavby, a to ve výši Kč 200 000,- (důvodem jsou více práce, které nebyly předmětem původního projektu) 

Ostatní změny v rozpočtu jsou způsobeny změnou investiční akci výstavby chodníku na hrázi rybníka nebo upuštěním od realizace některých investic či oprav v tomto roce anebo se jedná o drobné úpravy bez výrazných dopadů do výsledku hospodaření.

   

3) FV byl předložen přehled o hospodaření obce Holoubkov v 1-6/2011

Celkové příjmy obce činily Kč 6 731 990,-

Celkové výdaje obce činily Kč 9 379 090,-

Saldo hospodaření bylo ve výši Kč -2 647 100,-. 

Schodek hospodaření je způsobem výdaji na investiční akci v DPS – vybudování výtahu a půdní vestavby, a to ve výši Kč 3 338 840,-. Tento výdaj bude do konce roku refundován dotací z ROP.

Plnění jednotlivých položek rozpočtu se vyvíjí dle očekávání.

 

4) FV byly předloženy následující seznamy:

- FOP a PO, které mají v obci Holoubkov sídlo

- FOP a PO, které mají v obci Holoubkov provozovnu

- FOP a PO, které mají s obcí Holoubkov uzavřenu smlouvu o likvidaci odpadu

Úkolem FV, který mu byl dán zastupitelstvem obce je ve spolupráci s místostarostkou paní Mgr. Hanou Křejdlovou určit na základě těchto seznamů podnikatelské subjekty, které na území obce produkují odpad a prověřit, zdali tento odpad likvidují v souladu se zákonem. 

Za tímto účelem se členové FV dohodli na vytvoření jednoho seznamu FOP a PO, z kterého budou vyloučeni podnikatelské subjekty, které mají s obcí Holoubkov uzavřenu smlouvu o likvidaci odpadu. Zbytek podnikatelských subjektů bude rozdělen mezi členy FV, kteří provedou výše uvedenou kontrolu.

 

5) Usnesení: 

1) Bez připomínek.

2) Bez připomínek.

3) Naplňování jednotlivých položek probíhá dle plánu. Bez připomínek.

4) Sloučení seznamů do jednoho a vyloučení podnikatelských subjektů, které mají s obcí Holoubkov uzavřenu smlouvu o likvidaci odpadu provede Zbyněk Tůma. Tento seznam bude všem členům FV a místostarostce paní Mgr. Haně Křejdlové doručen před dalším plánovaným jednáním FV k tomuto tématu, který byl stanoven na 21.9.2011.

   

Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 1.9.2011