Zápis ze zasedání FV ze dne 23.6.2010

Zveřejněno: 1. 2. 2011, zapsal: Lukáš Fišer, přečteno: 1986x

Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Alena Rejzková, pan Pavel Severa

  

Program :

1)      Naplnění rozpočtu obce Holoubkov v roce 2009 včetně Zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření obce Holoubkov za rok 2009 a NÁVRH Závěrečného účtu hospodaření obce Holoubkov za rok 2009

2)      I. změna rozpočtu obce Holoubkov na rok 2010.

3)      Rozpočtový výhled obce Holoubkov do roku 2013.

4)      Usnesení a závěr

 

Ad 1) FV bylo předloženo plnění rozpočtu obce za 2009, Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření obce Holoubkov za rok 2009 a NÁVRH Závěrečného účtu hospodaření obce Holoubkov za rok 2009

Celkové příjmy obce v roce 2009 činily 15 597 630,- Kč.

Celkové výdaje obce v roce 2008 činily 13 008 430,- Kč.

Rozdíl mezi příjmy a výdaji (přebytek) obce činil 2 589 200,- Kč.

Jednotlivé příjmy a výdaje obce se naplňovaly v souladu se schváleným rozpočtem a jeho meziročními úpravami předem schválenými zastupitelstvem obce Holoubkov.

FV nemá k hospodaření obce za rok 2009 žádné připomínky.

Dle Zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření obce Holoubkov za rok 2009 vypracované auditorskou společností K KREDIT s.r.o. probíhalo hospodaření obce v roce 2009 bez chyb a nedostatků, údaje uvedené v účetní závěrce věrně zobrazují stav majetku a závazků, rozdíl majetku a závazků a výsledek hospodaření. Všechny ukazatele splňují limity požadované ministerstvem financí, neohrožují hospodaření obce ani možnost přijmout nové úvěry na spolufinancování evropských projektů. Zvýšený podíl pohledávek a závazků na rozpočtu obce je způsoben tím, že přijaté zálohy se s pohledávkami za služby nevyrovnávají k 31.12., ale v průběhu roku, a také přijatými fakturami z investiční akce „komunikace Chejlavy“ splatnými až v 1.Q/2010 (výdaje rozpočtované na tuto akci byly z rozpočtu na rok 2009 přesunuty do rozpočtu na rok 2010). Pokud by se   pohledávky a závazky očistily o tento vliv byl by podíl pohledávek a závazků na rozpočtu obce v řádech jednotek procent, což je stav, který nijak neohrožuje stabilitu a fungování obce.

Závěrečný účet obce Holoubkov za rok 2009 podává stručný, přehledný a výstižný obraz o stavu hospodaření v jednotlivých oblastech obce v roce 2009 včetně hospodaření v příspěvkové organizaci a její zdravé finanční situaci na konci tohoto období.

FV nemá k předloženým dokumentům a ani k jejich věcnému obsahu připomínky.

   

Ad 2) FV byla předložen návrh I. změny rozpočtu obce na rok 2010. Pan Tůma podal vysvětlení k jednotlivým navrženým změnám.

Celkové příjmy obce by po změně měly činit Kč 16 716 520,-

Celkové výdaje obce by po změně měly činit Kč 25 414 570,-

Saldo rozpočtu po I. změně bude záporné ve výši Kč – 8 698 060,- a bude kryto přebytky hospodaření obce z předchozích let. Stav hotovosti na bankovních účtech obce k 31.3.2010 byl dostatečný a činil 16 733 614,- Kč a hodnota finanční investice podílových fondech IKS 3 181 710,- Kč.

Největší změnou na straně příjmů je zvýšení příjmů z „vl. fondů z hospodářské činnosti-lNZULA“, a to o Kč 400 000,- a zavedením nových položek „MMR-inv. dotace na výstavbu dětského hřiště u MŠ UZ 17720“ 300 000,- Kč a „Neinv. Přij. dotace od KUPK – opr. budovy ŠD a has. zbroj.“ 300 000,- Kč.

Největší změnou na straně výdajů je snížení výdajů na rekonstrukci střechy a výstavbu půdních bytů a výtahu v DPS o 6 100 000,- Kč z důvodu přehodnocení výsledků 5. výzvy ROP Jihozápad, ve které byla původně obci Holoubkov přiznána dotace na tuto akci. Protože přehodnocení výsledků 5. výzvy nezajišťuje stejný výsledek a minimálně dojde ke zpoždění možné výplaty dotace o několik měsíců, a tím i nezajištění těchto zdrojů na dokončení investiční akce v roce 2010, došlo k přerušení stavebních prací a jejich zakonzervování tak, aby v případě kladného výsledku přehodnocení bylo možno na již provedené práce navázat.

Ostatní změny na straně výdajů jsou v řádu statisíců a souvisí převážně se změnami v ostatních investičních záměrech obce v poslední době. Tyto změny žádným způsobem neohrožují finanční stabilitu obce a nebrání v případném dokončení investice v DPS, a to i bez dodatečných úvěrových zdrojů.

FV nemá k tomu to návrhu I. změny rozpočtu na rok 2010 výhrady.

   

Ad 3) FV byl předložen aktualizovaný Rozpočtový výhled obce Holoubkov vypracovaný panem Lukášem Fišerem.

Tento výhled je vypracován v základních oblastech rozpočtové struktury až do roku 2013.

V části příjmů zohledňuje po propadu v posledních 2 letech očekávaný vývoj v mírném růstu HDP ČR, a tím i mírném růstu daňových i nedaňových příjmech obce.

Z výhledu je patrné, že investiční akce v rozsahu nad 3 mil. Kč/ není možné realizovat bez výrazné dotační podpory. S využitím úvěrových zdrojů na financování investic výhled nepočítá. Přesto, díky velmi dobré finanční kondici obce, lze úvěr jako vhodný doplňkový zdroj financování investic doporučit, a tím i zvýšit investiční aktivitu obce.

FV k Rozpočtovému výhledu obce Holoubkov nemá připomínky.

    

Ad 4) Usnesení

1) FV nemá k hospodaření obce a k naplnění rozpočtu obce Holoubkov v roce 2009 včetně Zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření obce Holoubkov za rok 2009 a NÁVRHU Závěrečného účtu  za rok 2009 žádné připomínky a doporučuje ho zastupitelům obce ke schválení.

2) FV nemá k návrhu I. změně rozpočtu obce Holoubkov na rok 2010 připomínky a doporučuje ho zastupitelům obce ke schválení.

3) FV k předloženému Rozpočtovému výhledu obce Holoubkov nemá připomínky.

   

Zapsal dne 23.6.2010

Zbyněk Tůma

 

file icoKontrola výběru místních poplatků 2010.pdf (1,0 MB)