POZOR !!! Ukončení provozu kmenové pobočky České pošty

Zveřejněno: 18. 2. 2025, zapsal: Lukáš Fišer, přečteno: 107x
Pošta Partner

 

 

Od 1.3.2025 bude provozovat pobočku Pošty partner přímo obec.

 

Vážení spoluobčané,

na přelomu února a března dojde v naší obci k zásadní změně v oblasti poskytování poštovních služeb. Z rozhodnutí České pošty, s.p. (ČP), které obec nemohla nijak ovlivnit, ukončí ke dni 28.2.2025 definitivně svůj provoz dosavadní dvoupřepážková kmenová pobočka ČP, jež od roku 1999 sídlila v budově obecního úřadu č.p. 48. Zároveň ČP nabídla obci možnost pokračovat v zajištění poštovních služeb formou tzv. Pošty partner, což zastupitelstvo obce v září 2024 odsouhlasilo, proto od 1.3.2025 bude poštovní služby touto formou zajišťovat přímo obec. V této souvislosti je však nutné se připravit na 2 zásadní změny:

1) Pošta partner bude pouze jednopřepážková – na základě výše provize, kterou bude ČP obci za zajišťování poštovních služeb hradit, a s ohledem na počet realizovaných transakcí spojených s obsluhou klientů na pobočce, jenž se díky přesouvání stále většího objemu činností do online prostoru či využívání balíkových boxů umístěných na veřejných prostranství, neustále snižuje, bude v provozní době Pošty partner klientům k dispozici vždy pouze 1 přepážkové pracoviště. Je tedy nutné, aby klienti rovnoměrněji využívali celou otevírací dobu pobočky, jinak nelze vyloučit v exponovaných časech tvorba fronty a nutnost delšího čekání na odbavení svých požadavků. Na druhou stranu obec rozšířila otevírací hodiny ze stávajících týdenních 25 hodin nově na 31 hodin, zkrátila polední přestávku a rozložení otevíracích hodin vhodněji upravila (viz níže).

2) Rekonstrukce stávajících prostor pošty – pobočka Pošty partner zůstane ve stávajících prostorách obecního úřadu a zároveň se na druhé (nevyužité) přepážkové pracoviště přesunou nejčastěji využívané agendy obecního úřadu (vybírání poplatků, ověřování podpisů a listin, vydávání výpisů z CzechPOINT, podatelna apod.). Výhodou pro občany bude, že na jednom místě vyřídí maximum svých požadavků, a navíc bude mít toto pracoviště bezbariérový přístup, což stávající prostory obecního úřadu nemají. Aby však toto spojení vykonávaných agend bylo možné realizovat, je nutné stávající prostory pošty kompletně zrekonstruovat a modernizovat, zvláště, když veškeré současné vybavení a rozvody jsou původní z r. 1993, kdy je uzpůsobovala pro své účely tehdejší pobočka České spořitelny. V tuto chvíli předpokládáme, že rekonstrukce bude trvat cca. 2 měsíce (březen, duben), a po tuto dobu tak bude Pošta partner fungovat v provizorních prostorách ve vedlejší knihovně.

 

Podrobný harmonogram je tudíž následující:

- čtvrtek 27.2.2025 – poslední den provozu kmenové pobočky ČP se zkrácenou otevírací dobou 8:00 – 12:00 hod.

- pátek 28.2.2025 – ZAVŘENO

- pondělí 3.3.2025 – ZAVŘENO

- od úterý 4.3.2025 – zahájení provozu pobočky Pošty partner v provizorních prostorách v KNIHOVNĚ se vstupem přes obecní úřad

- přelom dubna/května 2025 (PŘEDPOKLAD) – otevření zrekonstruovaných původních prostor pošty s jedním přepážkovým pracovištěm Pošty partner a druhým přepážkovým pracovištěm obecního úřadu

 

Otevírací doba pro veřejnost bude stejná pro Poštu partner i pro obecní úřad (celkem 31 hodin týdně) takto:

Pondělí                               12:00 – 18:00

Úterý         7:00 – 11:30      12:00 – 14:30

Středa                                12:00 – 18:00

Čtvrtek       7:00 – 11:30      12:00 – 14:30

Pátek         7:00 – 12:00

 

Rád bych všechny občany požádal o pochopení a trpělivost, neboť takto zásadní změna v organizaci poštovních služeb i chodu obecního úřadu bude velmi náročná jak pro vás, tak i pro nás. Budeme se samozřejmě snažit, aby veškeré služby, které od pošty i obecního úřadu očekáváte, byly i nadále kvalitně zajištěny, avšak po přechodnou dobu nelze bohužel některé dílčí problémy zcela vyloučit.

Ing. Lukáš Fišer, starosta obce