Zápis ze zasedání FV ze dne 4.3.2015
Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Alena Rejzková, paní Hana Smejkalová
Program:
1) Kontrola pokladny obce Holoubkov na OÚ.
2) Naplnění závěru předchozího jednání FV ze dne 10.12.2014 – prověřit položky 3639-Komunální služby, 6171-Činnost místní samosprávy a 3539-Zdravotní středisko – náklady na provoz za rok 2014.
3) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1-12/ 2014
4) Rozpočet Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) na rok 2015.
5) Hospodaření firmy REVOS na pronajatém vodovodním a kanalizačním zařízení obce Holoubkov v roce 2014.
6) Návrh ceny vodného a stočného na rok 2015.
7) Inventarizační zpráva z provedené inventury 2014.
8) Usnesení a závěr
1) FV provedl kontrolu pokladny na obecním úřadě v Holoubkově.
V účetnictví obce Holoubkov se syntetický účet pokladny č 261 skládá ze dvou analytických účtů, a to :
261100 – účet pokladny obecního úřadu
261200 – účet pokladny „Inzuly“ (správce bytového fondu obce, který hospodaří s penězi obce)
Předmětem kontroly byla pokladna obecního úřadu, tudíž účet 261100.
Fyzický stav pokladny k 4.3.2015 byl 100 007,00 Kč, což odpovídá schválenému limitu maximální výše hotovosti na pokladně k danému období (výběr poplatků) .
Účetní stav poklady k 9.6.2013 byl také 100 007,00 Kč.
Rozdíl fyzického a účetního stavu byl roven nule.
2) Naplnění závěru předchozího jednání FV ze dne 10.12.2014 – prověřit položky 3639-Komunální služby, 6171-Činnost místní samosprávy a 3539-Zdravotní středisko – náklady na provoz za rok 2014.
Na základě předložených podkladů z účetnictví obce Holoubkov za období 1-12/2014 zjištěno:
- položka 3639 (komunální služby): Schválený rozpočet 1100 000,- Kč / skutečnost 1 052 020,- Kč. Nakonec se rozpočtované výdaje v této položce nenaplnily a skládaly se hlavně z částek:
- 553 924,- Kč (platy zaměstnanců v pracovním poměru a ostatní osobní výdeje včetně odvodů soc. + zdr. pojištění), a to technický pracovník na plný úvazek a další pracovníci na jednorázové výpomoci (dohoda o provedené práci) např. při úklidu obce (celkem 8 lidí), částka výdajů na daný účel odpovídá
- 134 848,- Kč (opravy a udržování) částka výdajů na daný účel odpovídá
- největším výdajem ve výši 865 241,- Kč, který je ale ve schváleném rozpočtu obce veden odděleně jako investice je výdaj na změnu trasy topných kanálů CZT
Při kontrole položky 3639 - komunální služby nebylo zjištěno porušení rozpočtové kázně ani neoprávněné čerpání prostředků - bez závad.
- položka 6174 (činnost místní správy): Schválený rozpočet 2 100 000,- Kč / skutečnost 1 637 830,- Kč. Nakonec se rozpočtované výdaje v této položce nenaplnily a skládaly se hlavně z částek:
- 970 781,- Kč (platy zaměstnanců v pracovním poměru a ostatní osobní výdeje včetně odvodů soc. + zdr. pojištění), a to administrativní pracovníci na plný úvazek a další pracovníci na jednorázové výpomoci (dohoda o provedené práci a o pracovní činnosti) např. při úklidu obecního úřadu, BOZP (celkem 6 lidí), částka výdajů na daný účel odpovídá
- 296 517,- Kč (nákup ostatních služeb), např. příprava vypracování povodňového plánu (57 475,- Kč), auditor (22 385,- Kč), stravenky pro zaměstnance obce, servis a údržba PC a software používaný obcí (hlavně programu na účetnictví), částka výdajů na daný účel odpovídá
- největším výdajem ve výši 3 161 847,- Kč, který je ale ve schváleném rozpočtu obce veden odděleně jako Daň z příjmů právnických osob za obec je zároveň v příjmech obce a jedná se pouze o účetní operace (není skutečným výdajem)
Při kontrole položky 6174 - komunální služby nebylo zjištěno porušení rozpočtové kázně ani neoprávněné čerpání prostředků - bez závad.
- položka 3539 (zdravotní středisko ): Schválený rozpočet 2 500 000,- Kč / skutečnost 2 379 600,- Kč. Nakonec se rozpočtované výdaje v této položce nenaplnily a skládaly se hlavně z částek:
- 1 779 675,- Kč (budovy, haly, stavby) jedná se o rekonstrukce a stavební úpravy ve zdravotním středisku (výměna oken 452 979,- Kč, montáž zábradlí 69 630,- Kč, stavební práce 865 560,- Kč, instalatérské práce včetně el. 418 689,- Kč, podlahy 71 173,- Kč, asfaltování 159 526,- Kč, ...). Částka výdajů na daný účel odpovídá.
- 599 925,- Kč jsou každoroční běžné výdaje na provoz ZS, částka výdajů na daný účel odpovídá
Při kontrole položky 3539 - komunální služby nebylo zjištěno porušení rozpočtové kázně ani neoprávněné čerpání prostředků - bez závad.
3) FV bylo předloženo plnění rozpočtu Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1-12/ 2014 včetně podrobného výkazu a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.
Celkové výnosy příspěvkové organizace za 1-12/2014 činily 8 655 872,- Kč, tj. 100,34 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední úpravě rozpočtu.
Celkové výdaje příspěvkové organizace za 1-12/2014 činily 8 602 662,- Kč, tj. 99,81 % z rozpočtovaných ročních nákladů po poslední úpravě rozpočtu.
Rozdíl mezi výnosy a náklady (výsledek hospodaření činil 53 210,- Kč.
Skutečnost v jednotlivých položkách se jen minimálně odchylovala od poslední změny rozpočtu PO.
Na financování PO se nejvíce podílel KÚ s částkou 5,66 MCZK (65% celkových výnosů) a obec Holoubkov (21% celkových výnosů). Jednorázové dotace na různé dotační programy jako etická výchova nebo logopedická prevence činil 0,2 MCZK.
Největší náklady na provoz PO jsou v oblasti mezd 5,9 MCZK (68,6% z celkových nákladů) a energii, materiálové náklady a DDM ve výši 1,3 MCZK (14,7% celkových nákladů). Výdaje na potraviny ve ŠJ ve výši 0,6 MZCK jsou kryty vybraným stravným také ve výši 0,6 MCZK. Z fondu reprodukce majetku bylo vydáno 46 tis. CZK na myčku nádobí ve ŠJ a 6,7 tis. CZK na vybavení tělocvičny.
Jednotlivé výnosy a náklady příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru.
FV doporučuje VH ve výši 53 210,- CZK převést do rezervního fondu.
4) FV bylo předloženo plán rozpočtu Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny na 1-12/ 2015.
Celkové výnosy příspěvkové organizace na rok 2015 jsou plánovány ve výši 9 013 344,- Kč.
Celkové náklady příspěvkové organizace na rok 2015 jsou plánovány ve výši 9 013 344,- Kč.
Rozpočet PO je sestaven jako vyrovnaný.
Plán jednotlivých položek na rok 2015 byl sestaven tak, že se vycházelo:
- ze skutečnosti 2014,
- z očekávaného dokončení projektů s dotacemi EU,
- z požadavků na nutné opravy v ZŠ, MŠ a ŠJ
FV k návrhu rozpočtu na rok 2015 nemá připomínky.
5) Hospodaření firmy REVOS na pronajatém vodovodním a kanalizačním zařízení obce Holoubkov v roce 2014.
FV byly předloženy podklady o hospodaření firmy REVOS na vodohospodářském majetku obce a výběru vodného a stočného za rok 2014.
Skutečné ÚVN na vodné činily 1 524 tis. Kč a skutečná jednotková cena vodného 31,55 Kč/m3, což je o 0,69 Kč vyšší proti obcí schválenému plánu, bez DPH.
Skutečné ÚVN na stočné činily 2 006 tis. Kč a skutečná jednotková cena stočného 28,98 Kč/m3, což je o 8,33 Kč vyšší proti obcí schválenému plánu, bez DPH.
Největšími výdaji na vodné i stočné je el. energie – celkem 586 tis. Kč. Výdaje na stočném byly překročeny v oblasti :
- ostatní provozní náklady externí a ostatní provozní náklady vlastní v celkové výši 839 tis. Kč, především z důvodu opravy ČOV 150 tis. Kč, inspekce kanal. sítě 31 tis. Kč, opravy čerpadel 60 tis. Kč, zrušení kanal. šachet u ZS opravy 45 tis. Kč, odvozem a likvidací kalu 257 tis. Kč a čištěním a údržbou kanalizace 224 tis. Kč z toho za uznatelné zvýšené náklady lze akceptovat částku 431 tis. Kč, která bude firmě Revos obcí uhrazena
- proti tomu výrobní a správní režii v celkové skutečné výši 492 tis. Kč nelze akceptovat v plné výši a je nutné trvat na původním rozpočtu 180 tis. Kč
6) Návrh ceny vodného a stočného na rok 2015.
FV byl předložen návrh kalkulace vodného a stočného na rok 2015.
Plánované ÚVN na vodné činí 1 507 tis. Kč a navrhovaná jednotková cena vodného včetně zisku a DPH je pak navrhována ve výši 37,90 Kč/m3, což je o 0,11 Kč vyšší proti ceně vodného v roce 2014.
Skutečné ÚVN na stočné činí 1 617 tis. Kč a navrhovaná jednotková cena stočného včetně zisku a DPH je pak navrhována ve výši 27,80 Kč/m3, což je o 2,50 Kč vyšší proti ceně stočného v roce 2014.
Celková cena vodného a stočného za 1 m3 je navrhována ve výši 65,70 Kč, což je o 2,61 Kč , tj. o 4% vyšší cena než v roce 2014.
Položky kalkulace ceny vodného a stočného jsou kalkulovány na úrovni roku 2014 s tím, že se opět počítá s vícenáklady na průzkum umístnění a stavu vodovodní a kanalizační sítě.
7) Inventarizační zpráva z provedené inventury majetku, závazků a jiných aktiv a jiných pasiv za rok 2014.
FV byla předložena zpráva ÚIK. FV nemá ke zprávě žádné připomínky a bere její závěry na vědomí.
8) Usnesení :
1) Kontrola pokladny obce bez závad
2) Kontrola vybraných výdajových položek rozpočtu za rok 2014 – bez závad
3) FV souhlasí s hospodařením PO za 1-12/2014 a doporučuje jej OZ ke schválení s tím, že VH ve výši 53 210,- CZK bude převeden do rezervního fondu PO.
4) Návrh rozpočtu PO ZŠ, MŠ a ŠD - bez připomínek .
5) Hospodaření společnosti Revos na vodohospodářském majetku obce a výběr stočného a vodného bere FV na vědomí a doporučuje obci, aby společnosti Revos uhradila mimořádné vícenáklady ve výši 431 tis. Kč. FV v průběhu roku 2015 provede kontrolu oprávněnosti nákladů na vodné a stočné, a to především v oblasti výrobní a správní režie a ostatních provozních nákladů společnosti Revos související s hospodařením této společnosti na vodohospodářském majetku obce Holoubkov.
6) K návrhu kalkulace a ceny vodného a stočného na rok 2015 nemá FV připomínky a doporučuje ho OZ ke schválení.
7) FV bere inventarizační zprávu z provedené inventury majetku, závazků a jiných aktiv a jiných pasiv za rok 2014 na vědomí bez připomínek.
Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 4.03.2015.