Zápis ze zasedání FV ze dne 12.5.2014
Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Naděžda Celinová, paní Anna Vildová, paní Alena Rejzková
Program :
1) Kontrola pokladny
2) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1-3/2014
3) Kontrola výběru poplatků za odvoz komunálního odpadu a ze psů
4) Usnesení a závěr
1) Dne 12.05.2014 byla provedena k témuž dni kontrola pokladny Obce Holoubkov.
V účetnictví obce Holoubkov se syntetický účet pokladny č. 261 skládá ze dvou analytických účtů, a to:
261100 – účet pokladny obecního úřadu
261200 – účet pokladny „Inzuly“ (správce bytového fondu obce, který hospodaří s penězi obce)
Předmětem kontroly byla pokladna obecního úřadu, tudíž účet 26100.
Fyzický stav pokladny k 12.05.2014 byl 38 429,- Kč, což odpovídá schválenému limitu maximální výše hotovosti v pokladně.
Účetní stav poklady k 12.05.2014 byl také 38 429,- Kč.
Rozdíl fyzického a účetního stavu byl roven nule.
Pro stanovení účetního stavu pokladny bylo vycházeno z následujících podkladů :
- účetní závěrka obce k 30.04.2014, kde konečný zůstatek pokladny obecního úřadu analytického účtu 261100 byl Kč 21 587,-.
- sumář pokladních a účetních dokladů za 1.05. - 12.05.2014 včetně, kde počáteční zůstatek pokladny byl Kč 21 587,- a konečný Kč 38 429,-.
2) FV bylo předloženo plnění rozpočtu Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1-3/2014 včetně podrobného výkazu zisků a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.
Celkové příjmy příspěvkové organizace za 1-3/2014 činily 2 110 725,- Kč, tj. 25,97 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední schválené úpravě rozpočtu.
Celkové výdaje příspěvkové organizace za 1-3/2014 činily 2 187 434,- Kč, tj. 26,92 % z rozpočtovaných ročních výdajů po poslední schválené úpravě rozpočtu.
Rozdíl mezi příjmy a výdaji (schodek) činil -76 709,- Kč.
Jednotlivé příjmy a výdaje příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru. Mírný schodek je způsoben některými spíše jednorázovými výdaji a je přechodného charakteru.
3) Kontrola výběr poplatků:
Poplatky v příjmu obce nečiní příliš velký podíl. Ve srovnání s daňovými příjmy se jedná cca o 9 % pravidelných běžných příjmů. Jsou ale důležité z pohledu regulace (poplatek ze psa) a provozování některých služeb (odvoz odpadu).
Největší položkou obcí vybíraných poplatků je poplatek za likvidaci odpadů, který pro fyzické osoby občany (FOO) a částečně pro podnikatele (kteří o to mají zájem) zajišťuje obec:
- od občanů: rozpočtován příjem 910 000,- Kč a k 30.4.2014 vybráno 852 931,- Kč, tj. 93 %
- od podnikatelů: rozpočtován příjem 160 000,- Kč, vybráno 127 058,- Kč, tj. 79,4 %
Předpis „popelného“ pro FOO pro rok 2014 stanovený k 31.1.2014 je 914 100,- Kč.
Předpis byl vypočítán na základě aktuální evidence:
trvale hlášených občanů 1468
chalup 42
chat 98
bytů 33
cizinců 21
a ceny 550,- Kč za evidovanou jednotku.
K 30.4.2014 nezaplatilo „popelné“ 118 občanů v celkové částce 64 070,- Kč.
Předpis „popelného“ pro podnikatele pro rok 2014 vychází z 25 smluv uzavřených mezi obcí a podnikateli je 160 000,- Kč. K 12.5.2014 nebyla uhrazena pouze 1 faktura v částce 4 598,- Kč.
Vybrané poplatky za likvidaci odpadu jsou 100% provázány s výdaji obce, která likvidaci odpadu zajišťuje a za 1-4/2014 dodavatelům této služby zaplatila 312 809,- Kč.
Obec poplatky vybírá od občanů jednou za rok do 31.3., ale výdaje platí průběžně.
Neuhrazené oplatky jsou řádně vymáhány i soudní cestou.
Příjem z poplatku za psa je pro rok 2014 rozpočtován ve výši 30 000,- Kč. K 30.4.2014 neuhradilo tento poplatek 24 osob v celkové částce 11 750,- Kč, z toho 12 osob neuhradilo ani poplatky před rokem 2014.
Neuhrazené oplatky jsou řádně vymáhány i soudní cestou.
4) Usnesení :
1) Kontrola pokladny bez závad.
2) FV k přehledu hospodaření PO za 1-3/2014 nemá připomínky.
3) FV ve výběru poplatků za odvoz komunálního odpadu a za psa neshledal žádné nedostatky.
Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 12.05.2014.