Zápis ze zasedání FV ze dne 12.5.2014

Zveřejněno: 22. 9. 2014, zapsal: Lukáš Fišer, přečteno: 1987x

Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Naděžda Celinová, paní Anna Vildová, paní Alena Rejzková

Program :

1) Kontrola pokladny

2) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1-3/2014

3) Kontrola výběru poplatků za odvoz komunálního odpadu a ze psů

4) Usnesení a závěr

 

1) Dne 12.05.2014 byla provedena k témuž dni kontrola pokladny Obce Holoubkov.

V účetnictví obce Holoubkov se syntetický účet pokladny č. 261 skládá ze dvou analytických účtů, a to:

261100 – účet pokladny obecního úřadu

261200 – účet pokladny „Inzuly“ (správce bytového fondu obce, který hospodaří s penězi obce)

Předmětem kontroly byla pokladna obecního úřadu, tudíž účet 26100.

Fyzický stav pokladny k 12.05.2014 byl 38 429,- Kč, což odpovídá schválenému limitu maximální výše hotovosti v pokladně.

Účetní stav poklady k 12.05.2014 byl také 38 429,- Kč.

Rozdíl fyzického a účetního stavu byl roven nule.

Pro stanovení účetního stavu pokladny bylo vycházeno z následujících podkladů :

- účetní závěrka obce k 30.04.2014, kde konečný zůstatek pokladny obecního úřadu analytického účtu 261100 byl Kč 21 587,-.

- sumář pokladních a účetních dokladů za 1.05. - 12.05.2014 včetně, kde počáteční zůstatek pokladny byl Kč 21 587,- a konečný Kč 38 429,-.

 

2) FV bylo předloženo plnění rozpočtu  Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1-3/2014 včetně podrobného výkazu zisků a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.

Celkové příjmy příspěvkové organizace za 1-3/2014 činily  2 110 725,- Kč, tj. 25,97 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední schválené úpravě rozpočtu.

Celkové výdaje příspěvkové organizace za 1-3/2014 činily 2 187 434,- Kč, tj. 26,92 % z rozpočtovaných ročních výdajů po poslední schválené úpravě rozpočtu.

Rozdíl mezi příjmy a výdaji (schodek) činil  -76 709,- Kč.

Jednotlivé příjmy a výdaje příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru. Mírný schodek je způsoben některými spíše jednorázovými výdaji a je přechodného charakteru.

 

3) Kontrola výběr poplatků:

Poplatky v příjmu obce nečiní příliš velký podíl. Ve srovnání s daňovými příjmy se jedná cca o 9 % pravidelných běžných příjmů. Jsou ale důležité z pohledu regulace (poplatek ze psa) a provozování některých služeb (odvoz odpadu).

Největší položkou obcí vybíraných poplatků je poplatek za likvidaci odpadů, který pro fyzické osoby občany (FOO) a částečně pro podnikatele (kteří o to mají zájem) zajišťuje obec:

- od občanů: rozpočtován příjem 910 000,- Kč a k 30.4.2014 vybráno 852 931,- Kč, tj. 93 %

- od podnikatelů: rozpočtován příjem 160 000,- Kč, vybráno 127 058,- Kč, tj. 79,4 %

 

Předpis „popelného“ pro FOO pro rok 2014 stanovený k 31.1.2014 je 914 100,- Kč.

Předpis byl vypočítán na základě aktuální evidence:

trvale hlášených občanů          1468

chalup                                          42

chat                                              98

bytů                                              33

cizinců                                          21       

a ceny 550,- Kč za evidovanou jednotku.

K 30.4.2014 nezaplatilo „popelné“ 118 občanů v celkové částce 64 070,- Kč.

 

Předpis „popelného“ pro podnikatele pro rok 2014 vychází z 25 smluv uzavřených mezi obcí a podnikateli je 160 000,- Kč. K 12.5.2014 nebyla uhrazena pouze 1 faktura v částce 4 598,- Kč.

Vybrané poplatky za likvidaci odpadu jsou 100% provázány s výdaji obce, která likvidaci odpadu zajišťuje a za 1-4/2014 dodavatelům této služby zaplatila 312 809,- Kč.

Obec poplatky vybírá od občanů jednou za rok do 31.3., ale výdaje platí průběžně.

Neuhrazené oplatky jsou řádně vymáhány i soudní cestou.

 

Příjem z poplatku za psa je pro rok 2014 rozpočtován ve výši 30 000,- Kč. K 30.4.2014 neuhradilo tento poplatek 24 osob v celkové částce 11 750,- Kč, z toho 12 osob neuhradilo ani poplatky před rokem 2014.

Neuhrazené oplatky jsou řádně vymáhány i soudní cestou.

 

4) Usnesení :

1)      Kontrola pokladny bez závad.

2)      FV k přehledu hospodaření PO za 1-3/2014 nemá připomínky.

3)      FV ve výběru poplatků za odvoz komunálního odpadu a za psa neshledal žádné nedostatky.

 

Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 12.05.2014.