Zápis ze zasedání FV ze dne 16.11.2011
Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Alena Rejzková, paní Anna Vildová, paní Hana Smejkalová, paní MUDr. Václava Gutová
Program :
1) Kontrola pokladny obce
2) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1.-3. čtvrtletí 2011
3) Kontrola výdajů obce pod paragrafu 6171 – Činnost místní správy z pohledu druhového a funkčního třídění
4) Usnesení a závěr
1) Dne 16.11.2011 byla provedena k témuž dni kontrola pokladny Obce Holoubkov.
V účetnictví obce Holoubkov se syntetický účet pokladny č 261 skládá ze dvou analytických účtů, a to:
26100 - účet pokladny obecního úřadu
26110 - účet pokladny „Inzuly“ (správce bytového fondu obce, který hospodaří s penězi obce)
Předmětem kontroly byla pokladna obecního úřadu, tudíž účet 26100.
Fyzický stav pokladny k 16.11.2011 byl 23.528,00 Kč, což odpovídá schválenému limitu maximální výše hotovosti v pokladně.
Účetní stav poklady k 16.11.2011 byl také 23.528,00 Kč.
Rozdíl fyzického a účetního stavu byl roven nule.
Pro stanovení účetního stavu pokladny bylo vycházeno z následujících podkladů :
1) účetní závěrka obce k 30.10.2011, kde konečný zůstatek pokladny syntetického účtu 261 byl Kč 27.903,- a konečný zůstatek pokladny obecního úřadu analytického účtu 26100 byl Kč 20.716,-.
2) sumář pokladních a účetních dokladů za 1.11. - 16.11.2011 včetně, kde počáteční zůstatek pokladny byl Kč 20 716,- a konečný Kč 23 528,-.
2) FV bylo předloženo plnění rozpočtu Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1. -3. čtvrtletí 2011 včetně podrobného výkazu a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.
Celkové příjmy příspěvkové organizace za 1-9/2011 činily 5 094 585,- Kč, tj. 76,01 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední úpravě rozpočtu.
Celkové výdaje příspěvkové organizace za 1-9/2011 činily 4 962 299,- Kč, tj. 74,12 % z rozpočtovaných ročních výdajů po poslední úpravě rozpočtu.
Rozdíl mezi příjmy a výdaji (schodek) činil 132 286,- Kč.
Položky výdajů Finanční náklady a Ostatní náklady již byly vyčerpány, neboť obsahují jednorázové položky jako pojištění a hlavně neplánované výdaje na náhradu za dlouhodobě nepřítomného zaměstnance. Ostatní jednotlivé příjmy a výdaje příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru.
3) FV si vyžádal podklady k provedení kontroly naplnění paragrafu rozpočtu obce Holoubkov č. 6171 – Činnost místní správy v souladu se schváleným rozpočtem obce.
Celkové výdaje pod tímto paragrafem činily za 1-9/2011 Kč 2 005 879,46, tj. 97,4% z celkových rozpočtových výdajů pod tímto paragrafem na celý rok 2011, které činí Kč 2 058 660,-
Největší položkou tohoto paragrafu jsou platy zaměstnanců v pracovním poměru pod položkou 5011, které za 1-9/2011 činily 479 393,-, což je z rozpočtovaných výdajů na celý rok této položky 74,9%.
Položkami, které se na již téměř celkovém vyčerpání tohoto paragrafu se nejvíce podílely a jsou nyní překročeny:
č. položky Název plnění v %
5137 DHDM 100,9
5139 Nákup materiálu j.n. 117,4
5154 Elektrická energie 120,0
5162 Služby tel. + radiokom. 119,2
5161 Služby pošt 110,5
5169 Nákup ostatních služeb 140,7
5173 Cestovné 145,6
5192 Neinves. příspěvky náhra. 126,8
5262 Platy daní a poplat. SR 112,2
Překročení jednotlivých výše uvedených položek nepředstavuje v absolutní hodnotě z pohledu celého paragrafu významné částky, neboť se jedná o desetitisíce. Navíc celkový paragraf 6171 nebyl překročen.
Na druhou stranu je nutné upozornit na to, že do konce roku 2011 zbývají ještě 3 měsíce a podle dosavadního vývoje výdajů pod paragrafem 6171- Činnost místní správy zcela jistě dojde do konce roku k překročení rozpočtované částky.
Překročení některých položek paragrafu 6171 proti schválenému rozpočtu je způsobeno především růstem cen a také neplánovanými rozhodnutími zastupitelstva obce týkající se provedení některých činností do tohoto paragrafu spadajících s tím, že především díky nepřekročení schválených rozpočtových výdajů v rámci celého paragrafu 6171 nebylo dosud na skutečný růst těchto výdajů reagováno adekvátní úpravou rozpočtu obce.
Členové FV zkontrolovali všechny přijaté faktury pod položkou 5169-Nákup ostatních služeb, položkou 5139-Nákup matriálu j.n., položkou 5171-Opravy a udržování a namátkově přijaté faktury zaúčtované pod ostatními položkami paragrafu 6171.
Při kontrole faktur nebyly zjištěny chyby v zaúčtování těchto faktur z pohledu druhového a ani funkčního třídění.
4) Usnesení:
1) Výsledek kontroly pokladny obce k 16.11.2011 – bez závad.
2) Bez připomínek .
3) Při kontrole výdajů obce účtovaných pod paragrafem 6171-Činnost místní správy nebyly z hlediska jejich zaúčtování zjištěny žádné závažnější skutečnosti, a to jak z pohledu jejich druhového, tak i funkčního třídění. FV doporučuje OZ na nejbližším jeho nejbližším jednání přijmout změny rozpočtu obce tak, aby nedošlo překročení rozpočtovaných výdajů pod paragrafem 6171.
Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 17.11.2011